مقالات

مدیریت خلاق

 ۱۳۹۷/۰۷/۱۵

مدیریت خلاق

منیژه خزلی- کارشناس ارشد مدیریت بازرگانی

خلاقیت به عنوان یک موهبت الهی بر تمام ابعاد زندگی انسان تاثیر گذار است . بدون خلاقیت زندگی معنای اصلی خود را از دست می دهد رابطه های انسان رنگ بازد مفهوم اصلی تفکر از بین می رود و زندگی تکراری می شود.

اگرخلاقیت را از زندگی انسان حذف کنیم شاهد رفتارهای کلیشه ای و ماشینی او خواهیم بود و در روابطی که برقرار می کند هیچ تولیدو تولیدی نخواهیم دید.

بدون خلاقیت میل به جاودانگی از بین می رود بی نهایت خواهی رو به فنا می رود و دلیلی برای خدمت به اجتماع پیدا نمی کند. شعاع دید او کاهش پیدامی کند. عشق و صمیمیت مزاحم اوست و دوری و دوستی شعار او خواهد بود. بدون خلاقیت نظم نیز معنای دیگری پیدا می کند.

عدم توجه به اولویت ها و کم شدن توان انسان و افت توقع انسان از خودش بی توجهی به اطرافیان و (نه گفتن) نظم به شمار نمی آید.

بدون خلاقیت مدیر کسی است که بهتر بتواند نه بگوید.

با خلاقیت مدیر کسی است که نحوه بله گفتن را یاد بگیرد تا نه گفتن از میان گزینه های مختلف انتخاب شود.

بدون خلاقیت تصمیم های یک مدیر بر اساس جبر و اجبار و بیچارگی اتخاذ می شودو خلاقیت معیارها و تکینیک های انتخاب و اختیار را برای او مشخص می کند.

خلاقیت یعنی آزاد کردن ذره های زمان و تبدیل آن به هستی جاودانه و بیکران مدیران خلاق می توانند با نظم دادن به اندیشه های خود و سازمان دادن به رفتار امور تازه و نو دست یابند. امروزه دیدگاهی که به عنوان جهان بینی خلق مطرح است سعی دارد زمینه ای ایجاد کند تا اصل زیر را پیاده نماید:

با زیستن بر اساس ارزش های مشترک دنیا را مکان بهتری برای زندگی تبدیل کنیم. براساس نظریه فوق اگر اصول مربوط به جهان بینی خلاق به اندازه کافی گستر یابد صلح و دوستی و آرامش را در پی خواهد داشت . با این نگاه رعایت انسانیت در کسب و کار در تجارت در مدیریت و سیاست و آموزش و تربیت و..در همه جا حیاتی است.

خلاقیت یعنی وجود رنگ الهی و نشان خدا در تمام لحظه های زندگی.

سعادتمند باشید.

برای نظر دادن ابتدا باید به سیستم وارد شوید. برای ورود به سیستم روی کلید زیر کلیک کنید.