اخبار

بازدید گروهی مدیران وکارشناسان حوزه های مختلف معاونت اجتماعی دانشگاه از مناطق زلزله زده

مدیران وکارشناسان حوزه های مختلف معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بازدید از مناطق زلزله زده استان ، به تهیه ی لیستی از نیازمندی های اضطراری افراد دارای مشکلات خاص اقدام نمودند

به منظور بررسی وضعیت و شناسایی آسیب های اجتماعی ناشی از وقوع زلزله در استان ، مدیران و کارشناسان حوزه ی  ادارات مؤلفه های اجتماعی مؤثر بر سلامت و دبیرخانه ی کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ، در قالب دو تیم کارشناسی از مناطق زلزله زده بازدید میدانی بعمل آوردند.

تیم های مذکور پس از برگزاری نشستی کوتاه با مدیر و جمعی ازکارشناسان شبکه ی  بهداشت و درمان شهرستان سرپل ذهاب  با مراجعه به محل استقرار تیم سلامت بهداشت روان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه و حضور  در کانکس حمایت سلامت بهداشت روان مستقر در بیمارستان این شهرستان ، به همراه تیم سلامت روان مشغول ارایه ی خدمت در این شهرستان ، به بازدید میدانی از سطح شهر پرداخته و از نزدیک  در جریان مشکلات و نیازمندی های موجود قرار گرفتند .

آن ها هم چنین ، ضمن دیدار از افراد دارای مشکلات خاص ، از قبیل مادران باردار، بیماران، معلولین و ... آگاهی از نیازمندی های آنان چون : کانکس و نیازهای رفاهی و سایر نیازهای تخصصی تر شامل : سمعک، عینک ، ویلچر، وسایل بازی و  ... ،  مطابق با  لیست نیازمندی های اضطراری تهیه شده توسط تیم سلامت مورد اشاره  ، پی گیری و تلاش برای  تهیه ی اقلام مورد نیاز را متعهد گردیدند.

گفتنی است متعاقب ارایه ی گزارش گروه هاى کارشناسى اعزامی ، معاون اجتماعى دانشگاه بر ضرورت مطالعه وضعیت موجود در قالب پروژه هاى تحقیقاتی تأکید نمود ، دکتر الماسی ضمن ارایه ی رهنمودهاى ساختارمند، مدیریت هاى حوزه معاونت اجتماعى را تشویق کرد تا به برنامه ریزى پژوهشى مقدم بر مداخلات لازم اقدام نمایند. وی هم چنین توصیه مؤکد نمود تا این برنامه در متن تدوین سند جامع سلامت قرار گیرد.

۲۷ آذر ۱۳۹۶ ۱۱:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید