اخبار

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پایلوت کشوری طرح پیشگیری از مصدومیت های غیر عمد در دانش آموزان شد

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پایلوت کشوری طرح پیشگیری از مصدومیت های غیر عمد در دانش آموزان شد

دکتر ابراهیم شکیبا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گفت: مصدومیت های غیرعمد کودکان و نوجوانان یکی از دلایل اصلی آسیب دید گی، بستری بیمارستا نی، معلولیت و نیز مرگ آنان در جهان است. همچنین دومین علت مرگ و میر در کودکان و نوجوانان می باشد.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از حوادث، وقتی رخ دادند قابل برگشت نیستند و منجر به خطر جا نی یا معلولیت غیر  قابل درمان می شوند لذا پیشگیری از ایجاد حادثه بسیار کارآمد تر و ضروری تر از درمان عوارض آن می باشد.

وی افزود : در کنار عوامل محیطی و ساختاری، رفتارهای مخاطره آمیز  انسان ها نیز  نقش بسیار مهمی در وقوع سوانح و حوادث و نیز  آسیب دید گی پس از آن دارد و به همین علت، نزدیک به دو دهه گذشته بسیاری از تلاش های جها ن در راستای پیشگیری از مصدومیت های غیر  عمد کودکان و نوجوانان بر تغییر رفتار انسان ها متمرکز شده است.

دکتر شکیبا با بیان اینکه دفتر سلامت جمعیت خانواده و مدارس وزارت متبوع با همکاری اداره پیشگیر ی از حوادث، سوانح و ارتقاء ایمنی و صندوق کودکان سازمان ملل متحد(یونیسف) در ایران پروژه ی «تحلیل وضعیت مصدومیت غیر عمد در کودکان دختر و پسر  از دیدگاه ارتباطی، فرهنگی، اجتماعی، رفتاری و هنجاری و تدوین استراتژی ارتباطی جهت پیشگیری از مصدومیت غیر عمد در کودکان» را در دستور کار خود قرار داد که دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه همراه با 6 دانشگاه دیگر پایلوت کشوری این طرح می باشند.

وی در پایان مباحث به منظور انجام هماهنگی های لازم جلسه ای با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و معاونت بهداشتی در سالن اجتماعات مرکز بهداشت استان برگزار گردید که ضمن ارائه برنامه به حاضرین و بیان نقطه نظرات کارشناسی، مقرر گردید که این برنامه در فاز اول در منطقه جعفرآباد و در مدارس ابتدایی با اولویت پیشگیری و کاهش سقوط و افتادن در دانش اموزان در سال تحصیلی 98-97 اجرا گردد.

۲۷ آبان ۱۳۹۷ ۱۲:۰۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید