اخبار

نخستین نشست تشریح ساختارکانون سلامت محله

نخستین نشست تشریح ساختارکانون سلامت محله

 

     به گزارش روابط عمومی معاونت اجتماعی نشست توجیهی آموزشی ساختارکانون سلامت محله به همت معاونت اجتماعی با مشارکت مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه و با حضور مسئولین مراکز خدمات جامع

سلامت شهرکرمانشاه و کارشناسان آموزش و ارتقائ سلامت شبکه های بهداشت و درمان در سالن اجتماعات مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه برگزار شد.

در این جلسه دکتر نوری معاون اجرایی مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه گفت کانون سلامت محلات تشکلی مردم محور در حوزه جغرافیایی مشخص است که در این کانون ها مردم به صورت داوطلبانه برای ارتقای سلامت خود، خانواده و محله مشارکت می نمایند که  این مشارکت وهمدلی می تواند منجر به توسعه محله، توانمند سازی و مطالبه گری مردم نسبت به دستیابی به حقوق سلامتی جامعه شود.

خانم اقبالی کارشناس مسئول سلامت خانواده مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه اهمیت مشارکت مردم از دیدگاه اسلام و عوامل تاثیر گذار بر سلامت و اثرات سوء آسیب های اجتماعی در مناطق حاشیه نشین  به تفصیل مطالبی را عنوان نمود.

درادامه دکتر سمیعی رئیس اداره همکاری های بین بخشی و توسعه پایدار معاونت اجتماعی دانشگاه با اشاره به اینکه همه عوامل اجتماعی با حوزه سلامت مرتبط است سه محور اصلی مشارکت آحاد مردم ، همکاری همه ذینفعان سلامت و همکاری بین بخشی سازمانها و همچنین نقش عدالت در سلامت را حائز اهمیت عنوان کرد.

وی در ادامه به بیان اهداف کانون ، نقش آن در ارتقای سلامت جسمی ، روانی، اجتماعی و معنوی ساکنان محله و تشریح کامل مجمع سلامت محله  که متشکل از نمایندگان مردمی و معتمدین محله می باشند پرداخت.

دکتر شاه آبادی مدیر گروه آموزش و ارتقای سلامت معاونت اجتماعی دانشگاه با اشاره به دستورالعمل اجرایی کانون سلامت گفت هر کانون با حداقل 10 تا 15 عضو به ازای ده تا پانزده هزار نفر جمعیت قابلیت راه اندازی دارد.

مهناز فتاحی رئیس اداره تامین و ارتقائ سلامت معاونت اجتماعی با تاکید بر راه اندازی سریعتر کانونهای سلامت محله راهنمایی های لازم در این خصوص را بر مبنای دستورالعمل کشوری کانونها ارائه داد.

وی با یادآوری به مسئولین مراکز به عنوان ناظر بر اجرای برنامه های کانون های سلامت محلات بر تشکیل کانونها در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری تا پایان بهمن ماه، انتخاب دبیر و جانشین دبیر و ارسال گزارشات را به صورت ماهانه به معاونت اجتماعی تاکید کرد.  وی در ادامه در خصوص جذب سفیران سلامت خانوار، داوطلبین سلامت و گروههای خود یار به عنوان اعضاء کانون سلامت محلات توضیحاتی ارائه داد.

این نشست با پرسش و  پاسخ مدعوین به پایان رسید.

 


۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ۱۳:۱۲

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید