اخبار

هشدار! مردان نسبت به زنان در معرض خطر و مرگ بالاتری هستند

هشدار! مردان نسبت به زنان در معرض خطر و مرگ بالاتری هستند


 معاون امور بهداشتی دانشگاه مردان در همه گروه های سنی از کودک و نوجوان تا میانسال و سالمند، نسبت به زنان در معرض عوامل خطر بیشتر و در نتیجه مرگ بالاتری هستند.

 دکتر  ابراهیم شکیبا گفت: حفظ سلامت مردان علاوه بر آنکه سبب حفظ نیروی مهم مولد در جامعه می شود، بر کیفیت زندگی خانواده ها نیز تأثیرگذار است اما متأسفانه اغلب مردان به سلامت جسم و روح خود چندان توجهی نمی کنند. و فکر می کنند که اگر نقش اجتماعی آنها زنده و پویا است، از سلامت کامل برخوردارند و کمتر از زنان به پزشک مراجعه می کنند.

وی به مناسبت هفته ملی «سلامت مردان ایران» (7-1) اسفند ماه گفت:در سال جاری ستاد برگزاری هفته مذکور موضوع فعالیت بدنی را به عنوان محور اصلی پویش با شعار «مردان فعال تر، مردان سالم تر»  تعیین کرده است.

دکتر شکیبا افزود: این پویش با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه ، با توجه به شیوع کم تحرکی در جامعه و تأثیر آن بر ابعاد سلامت ازجمله افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در سال های اخیر در بسیاری از نقاط دنیا روز ملی سلامت مردان برگزار می شود اظهار داشت: در کشور ما نیز 12سال متوالی است که هفته اول اسفند، بعنوان هفته ملی سلامت مردان با هدف اطلاع رسانی و حساس سازی گروه های مختلف جامعه در خصوص اولویت های سلامت مردان کشور، ترویج توجه به سلامتی قبل از بیماری، افزایش دسترسی مردان به اطلاعات سلامتی به ویژه از طریق رسانه های ارتباط جمعی، توجه به نیازهای بهداشتی آموزشی و درمانی مردان و گسترش فرهنگ همکاری درون بخشی و برون بخشی در مقوله سلامت، برگزار می شود.

وی هفته ملی سلامت مردان را فرصت مناسبی دانست تا با اطلاع رسانی صحیح به عموم مردم نسبت به ایجاد تغییرات مناسب در عادت ها و شیوه زندگی افراد جامعه، تأکیدی دوباره شود و به سلامت مردان و زنان جامعه و سلامت فرزندان این مرز و بوم حساس تر شویم.

روزشمار هفته سلامت مردان

چهارشنبه اول اسفند:  مردان فعال و بهره وری در محیط کار دوستدار فعالیت بدنی

پنجشنبه دوم اسفند:  نقش مستقیم و غیرمستقیم فعالیت جسمانی در پیشگیری و درمان بیماری های غیرواگیر، واگیر، سلامت روانی و اجتماعی

جمعه سوم اسفند:  پدران، مشوق فعالیت جسمانی پسران و سایر اعضای خانواده

شنبه چهارم اسفند:  شهر دوستدار فعالیت جسمانی (پیاده روی، دوچرخه سواری و ...)

یکشنبه پنجم اسفند:  ایمنی و استاندارد در فعالیت ورزشی

دوشنبه ششم اسفند:  مردان جوان فعال تر، عملکرد تحصیلی بالاتر

سه شنبه هفتم: زندگی طولانی تر برای سالمندان و بیماران فعال

 

 

۱ اسفند ۱۳۹۷ ۱۲:۱۸

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید