اخبار

معاون بهداشتی از سنجش فشار خون ۶۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر در طرح ملی بسیج کنترل فشار خون

معاون بهداشتی از سنجش فشار خون ۶۸۱ هزار و ۱۳۶ نفر در طرح ملی بسیج کنترل فشار خون

 

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی ،

دکتر شکیبا در نشست خبری که امروز (چهارم تیرماه ۹۸) با اصحاب رسانه برگزار شد گفت: انتظار وزارت بهداشت در طرح سنجش ملی فشار خون سنجش حداقل۵۰ درصد افراد جامعههدف است که تاکنون ۱۴۲ درصد در استان کرمانشاه محقق شده و انتظار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ۸۰ درصد است که تاکنون ۷۱درصد آن انجام شده و در ۱۰روز آینده انشاالله این تعداد هم محقق خواهد شد.

معاون بهداشتی، شهرستان پیشتاز در طرح سنجش فشار خون را جوانرود با بالاترین میزان سنجش اعلام کرد و افزود: در این طرح شهرستانهای گیلانغرب و ثلاث باباجانی در رتبه دوم و سوم قرار دارند و در کرمانشاه ۵۰ درصد از افراد سنجش شده اند.

وی تعداد افراد سنجش شده فشار خون در روستاها را ۲۷۲ هزار و ۳۰۲ نفر (حدود ۹۹درصد) و در شهرهای استان ۵۷درصد از جمعیت هدف سنجش، عنوان کرد.

دکتر شکیبا همچنین تعداد واحدهای بهداشتی ثابت در این طرح را ۹۳۱ واحد وتعداد ایستگاههای سیار را ۳۰۳ ایستگاه اعلام کرد و اظهار داشت:جمعا ۱۲۳۴ واحد بهداشتی با۴هزار و ۱۲۲ نفر در این طرح حضور دارند.

وی با اشاره به تعداد مرگ و میر به دلیل بیماریهای قلبی و عروقی گفت: فشار خون منشاء بسیاری از بیماریهاست و این بیماری خاموش به راحتی قابل پیشگیری ودرمان می باشد

۴ تیر ۱۳۹۸ ۱۵:۱۴

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید