اخبار

با پیشرفت علم و تامین ‌امکانات، امیدهای زیادی برای زوج های نابارور در استان فراهم شده است

با پیشرفت علم و تامین ‌امکانات، امیدهای زیادی برای زوج های نابارور در استان فراهم شده است

 

دکتر شیوا روشنخواه جنین شناس بالینی مرکز تحقیقات و درمان ناباروری بیمارستان معتضدی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: با پیشرفت علم و تامین ‌امکانات، امیدهای زیادی برای زوج های نابارور در استان کرمانشاه فراهم شده است.

وی در برنامه راه تندستی رادیو‌ کرمانشاه گفت:تعداد زوج هایی که در جست و جوی درمان ناباروری هستند سالانه در حال افزایش است.

وی افزود: غالبا مردان و زنان در سنین بالا ازدواج میکنند و یا اغلب بعد از تکمیل شدن حرفه و شغل خود به داشتن فرزند اقدام می کنند.

دکتر روشنخواه گفت: با افزایش طلاق، ازدواج دوم و سوم شایع شده و بسیاری از زوج ها خود را در مسابقه علیه ساعت بیولوژیک زنان می یابند.

وی با بیان اینکه از طرفی آگاهی های عمومی درباره باروری در حال افزایش است گفت: به دلیل حجم زیاد زوج های درگیر و طبیعت عاطفی که این مورد دارد، توجه بسیار افکار عمومی و جراید را به خود جلب کرده است.

دکتر روشنخواه عنوان کرد:از سویی گزارش های اخیر حاکی از کاهش جهانی و پیش رونده کیفیت اسپرم هستند که ناشی از آثار مخرب توکسین های محیطی روی فعالیت تولید مثل است.

به گفته وی با پیشرفت علم زوج هایی که قبلا عقیم خوانده می شدند و به آنها پیشنهاد فرزند خواندگی داده میشد ،حالا توانایی داشتن فرزند بیولوژیک خود را دارند.

وی اظهار داشت: هم اکنون با پیشرفت علم و تامین ‌امکانات، امیدهای زیادی برای زوج های نابارور  در استان کرمانشاه  فراهم شده است

 

 

۱۴ مهر ۱۳۹۸ ۱۳:۱۹

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید