اخبار

چهارمین جشنواره روستای سالم و توسعه پایدار با حضور مقامات ارشد استانی و شهرستان در تاریخ1398/2/14 افتتاح گردید.

چهارمین جشنواره روستای سالم و توسعه پایدار  با حضور مقامات ارشد استانی و شهرستان در تاریخ1398/2/14 افتتاح گردید.

 

 

 

چهارمین جشنواره روستای سالم و توسعه پایدار صبح امروز با حضور امام جمعه اسلام آباد غرب، سرپرست معاونت توسعه مدیریت و منابع استانداری، معاون بهداشتی دانشگاه، مدیرشبکه های بهداشت و درمان، معاون امور بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت شهرستان و جمعی از کارشناسان ستادی در روستای سراب هرسم اسلام آباد غرب برگزار شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط قاری محترم مسعود حیدری آغاز گردید.و پس از نواختن سرود مقدس جمهوری اسلامی ایران مراسم به طور رسمی آغاز گردید.

در ابتدای دکتر شکیبا معاون بهداشتی ورئیس مرکز بهداشت استان کرمانشاه  از ایجاد روستای سالم می توان به عنوان یک فرهنگ نام برد که در آن فرهنگ مشارکت مردم بسیار مهم است.

35

از ایجاد روستای سالم می توان به عنوان یک فرهنگ نام برد که در آن فرهنگ مشارکت مردم بسیار مهم است. ۴۲ روستا در استان به عنوان روستای سالم معرفی شده که بعد از روستای پاتاق سرپل ذهاب، حوری آباد جوانرود و نسمه پاوه، این چهارمین روستای سالم است.در روستا باید شرایط زندگی سالم مهیا باشد تا سبب مهاجرت به شهر نشود زیرا مهاجرت روستاییان به شهر، حاشیه نشینی را بوجود می آورد که خود مشکلات فرهنگی و معیشتی فراوانی در حاشیه شهرها موجب می شود.مردم روستا باید در سرنوشت و نگه داشت روستای خود سهیم باشند که این امر با مشارکت همگان و سازمانهای سلامت محور میسر خواهد بود.

روستای سالم 7

36

دکتر نادری مدیر شبکه بهداشت و درمان اسلام آباد غرب

هدف از ایجاد روستای سالم ترویج شیوه زندگی سالم، اشتغال زایی و عدم مهاجرت به شهر می باشد.سازمان بهداشت جهانی بر ابتکارات سلامت محور، حول چهار برنامه توانمند سازی زنان در عرصه سلامت توسعه، تامین نیازهای اساسی توسعه، شهر سالم و روستای سالم تاکید بسیار دارد.شیوه زندگی سالم شامل: تحرک کافی، تغذیه صحیح، عدم مصرف دخانیات، خواب کافی و کاهش استرس باید در جامعه ترویج یابد.

37 

دکتر کریمی معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری

روستای سالم تحقق و محصول یک کار جمعی است که با مدیریت شبکه بهداشت ودرمان و حمایت و پیگیری دانشگاه علوم پزشکی و معاونت بهداشتی و همکاری گسترده سازمانها در سطح شهرستان صورت گرفته است.سال گذشته در روستای سراب هرسم مرکز جامع سلامت نوسازی و تجهیز شد و همچنین لایروبی سراب، سنگفرش معابر، برپایی آلاچیق، بهسازی راه و سرویس های بهداشتی از دیگر اقداماتی است که در این روستا صورت گرفته است.

روستای سالم 3


روستای سالم 5
روستای سالم 4

روستای سالم 6

34

روستای سالم 14
روستای سالم 11


روستای سالم 2
روستای سالم 1

 


33
32
روستای سالم 10
روستای سالم 9 روستای سالم 8

 


31
20

مراسم درخت کاری در روستای سالم توسط مسئولین

روستای سالم 13
روستای سالم 12

 

مراسم معدوم سازی قلیان در روستای سالم

معدوم سازی قلیان 2
معدوم سازی قلیان 1

 

۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ ۱۵:۵۶

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید