اخبار

هفتم آوریل، روز سلامت (روز جهانی بهداشت) گرامی باد

هفتم آوریل، روز سلامت (روز جهانی بهداشت) گرامی باد

 

هفتم آوریل، روز سلامتی (روز جهانی بهداشت)

در تاریخ هفتم آوریل سال 1948 میلادی در نیویورک، نخستین اساسنامه کنفرانس بین‌المللی بهداشت از سوی سازمان بهداشت جهانی تدوین گردید. در ژوئن 1948، نخستین مجمع عمومی سازمان بهداشت جهانی با حضور نمایندگان بیش از 61 کشور جهان در ژنو تشکیل شد و تاریخ هفتم آوریل را به نام روز بهداشت نام‌گذاری کردند. با این تصمیم از سال 1950 به بعد در روز هفتم آوریل هر سال، برگزاری جشن بزرگداشت این روز از سوی سازمان بهداشت جهانی و یا سازمان‌های مرتبط برگزار می‌شود.

مراسم روز جهانی بهداشت، سالانه به عنوان فرصتی به منظور جلب توجه جهان به موضوع بهداشت جهانی است و سازمان بهداشت جهانی و کشورهای جهان رویدادهای بین‌المللی، منطقه‌ای و محلی را در چنین روزی بررسی می‌کنند.

هفتم آوریل، روز سلامتی (روز جهانی بهداشت)

دولت‌ها و سازمان‌های غیردولتی مختلف به روز جهانی بهداشت، منافع و دستاوردهای آن برای بهداشت عمومی اذعان دارند. آن‌ها فعالیت‌های مربوطه مانند شورای جهانی بهداشت را ساماندهی کرده و حمایتشان را از آن‌ها در رسانه‌ها اعلام می‌کنند.

روز جهانی بهداشت همراه با روز جهانی سل، هفته جهانی ایمن‌سازی، روز جهانی مالاریا، روز جهانی علیه توتون و تنباکو، روز جهانی ایدز، روز جهانی اهدای خون، و روز جهانی هپاتیت، یکی از هشت کمپین رسمی سازمان بهداشت جهانی WHO است.

۱۹ فروردین ۱۴۰۲ ۰۹:۲۰

نظرات بینندگان

نام را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید